Hydraulische klemconstructie
Er zal een prototype worden ontwikkeld van een klemconstructie waarmee de palen kunnen worden opgepakt. De te ontwikkelen klem zal aan het trilblok kunnen worden bevestigd. De klem zal bestaan uit 2 helften(‘halve manen’) die middels een hydraulische cilinder naar elkaar toe kunnen worden bewogen. De 2 helften zullen vervolgens over elkaar heen schuiven waardoor iedere diameter paal zal kunnen worden omklemd. Teveel druk zal echter moeten worden voorkomen aangezien anders de paal kapot kan worden gedrukt.
De te ontwikkelen klem zal vervolgens de paal oppakken en deze in de juiste positie zetten. Vervolgens zal de paal de grond in kunnen worden gedrukt. Met deze werkwijze zal de medewerker die op het vlot staat hier niet vanaf hoeven te komen. De enige handeling die deze medewerker hoeft uit te voeren betreft het vasthouden en begeleiden van de paal. In sommige situaties zal zelfs dat niet nodig zijn en zal de kraanmachinist geheel zelfstandig de palen kunnen plaatsen.
De te ontwikkelen klem zal aan de voorkant van het trilblok worden geplaatst. Deze klem zal demontabel moeten zijn teneinde het trilblok ook voor andere doeleinden te kunnen gebruiken. De zal met een passende constructie voior het trilblok worden geplaatst en middels een pen die door de constructie en het trilblok loopt worden geborgd. Hierbij zal moeten worden voorkomen dat de klem kan bewegen.
Daarnaast zal de klem voldoende openingsruimte moeten hebben om de paal goed op te kunnen pakken en goed te kunnen plaatsen. Bij gesloten toestand zal een paaltje met een diameter van minimaal 8 cm moeten kunnen worden gepakt.